Опис досвіду роботи


Опис досвіду роботи
вчителя Красногорівської ЗОШ І-ІІІ ст.
Великобагачанського району Полтавської області
Бехтер Тетяни Володимирівни

Педагогічне кредо: «Вік живи – вік учись!»

Стаж роботи: 15 років

1995-1996  - Генічеська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Новоолексіївська ЗОШ І-ІІІ ст., Херсонська область;
2001-2004 - Устивицька ЗОШ І-ІІІ ст., Полтавська область;
2004-2014 - Подільська ЗОШ І-ІІ ст., Полтавська область;
з  2014 року -  Красногорівська ЗОШ І-ІІІ ст., Полтавська область.
Педагогічний стаж роботи – 15 років

Вивчення англійської мови - одне з найактуальніших моментів сучасності. Вивчаючи англійську мову, людина відчуває себе європейською особистістю, наближеною до демократичних європейських цінностей, до яких рухається суспільство. З кожним роком виникає потреба краще і глибше вивчати англійську мову, як міжнародну мову, як предмет, який відкриває широкі двері можливостям майбутньої долі учня. Лише іноземна мова поєднує в собі такі профілі, як граматика, орфографія, фонетика, історія, література, географія, біологія, інформатика, які відкривають широкі можливості для дослідження як самого предмета «англійська мова», так і виховання всебічно розвинутої особистості. Поєднання різних наук у вивченні іноземної мови вимагає різностороннього розвитку учня: гарної пам’яті, логічного мислення, стійкої уваги, спостережливості, розвитку мови, цілеспрямованості, рішучості, наполегливості, та, перш за все, – розвинутих творчих здібностей.
Психічна діяльність людини у процесі творчості відбувається на найвищому рівні, це стосується як інтелекту, так і емоціональної сфери особистості. Проблема,  над якою працюю, - «Креативний підхід до навчання інноваційного мислення школярів і виховання європейської особистості». Застосовуючи різноманітні креативні підходи у викладанні предмета, ставлю перед собою завдання:
-         зацікавити учня вивченням англійської мови, викликати бажання та інтерес до предмета;
-         заохотити до активної праці на уроках;
-         залучити учнів до самостійного вивчення і дослідження;
-         розвинути творчі здібності школярів для ефективного користування мовою;
-         створювати мовне середовище на уроках;
-         виховувати в учнів європейську свідомість.
Вчитель і вихователь перекладаються на англійську мову одним словом educator”. Тому  в англійській мові усе виховання відбувається через навчання, а навчання - через виховання. Вивчаючи навчальні теми, учень здобуває культурний досвід і всебічний розвиток. Наприклад, вивчаючи тему «Їжа», учні не лише запам’ятовують лексичний і граматичний матеріал, а ще навчаються культурної поведінки за столом, ввічливості. При вивченні теми «Охорона довкілля» діти разом з активною лексикою уроку виховуються небайдужими громадянами, які піклуються про збереження природи.
Вагомий  внесок Європейського союзу на економічне, політичне і культурне життя  світу визначив англійську мову, як міжнародну, ще раз підкресливши її значення на всесвітній арені спілкування між представниками країн у сфері бізнесу, культури, політики тощо. Наша країна, обравши шлях  демократичних принципів, які сповідує Європейський Союз, тримає курс на здобуття світового визнання, орієнтуючись на майбутнє членство у Європейському Союзі. Тому,  вважаю, що роблю першочергову справу  щодо вступу нашої країни до Європейського Союзу. Адже не знаючи мови спілкування, ці наміри не здійсняться. Тому як вчитель англійської мови відчуваю на собі відповідальність за спланований курс нашої держави  стати членом Європейського Союзу, навчаючи дітей англійської мови і готуючи їх до успішного майбутнього. Отже, мета моєї праці полягає в:
-         розвитку творчих здібностей учня;
-         вільному володінні англійською мовою;
-         вихованні патріотизму у школярів;
-         вихованні європейської особистості.
Для розвитку інноваційного мислення школярів  застосовую оновлені технології, які крокують в ногу з часом. Намагаюсь зацікавити дітей і покращити результати навчання, використовуючи інформаційні технології, інтерактивні методи навчання, метод проектів, позакласну роботу, дослідницьку роботу  та інші новітні технології.
Застосування методики «Творче портфоліо учня» допомагає зацікавити школярів  шляхом залучення до пошукової діяльності з кожної теми програми. Учень збирає цікавий матеріал, складає кросворди, вікторини, створює малюнки, підписує їх. Усі роботи складає  в окрему, підписану папку, яка містить творчі роботи з вивчених тем. Застосування цієї методики є доцільним в усіх класах, оскільки творчі завдання діти обирають собі самостійно. Якщо в початковій школі учні малюють малюнки  і підписують їх англійськими словами і реченнями, то в старшій школі вони складають кросворди, готують реферати, створюють презентації.
Невід’ємною частиною своєї роботи вважаю застосування інтерактивних методів навчання, зокрема прийомів роботи в парах (скласти речення зі слів, скласти діалог, пазл, знайти помилку на карті, скласти питання); мікрофон, мозковий штурм, робота в групах (скласти невелику доповідь, зробити рекламу, захистити думку, заперечити думку); коло ідей; навчаючи-вчуся.
Також застосовую проектні технології для підвищення рівня культури і відповідальності учнів. Ця робота вимагає самостійного опрацювання, дослідження. Учні різного рівня знань роблять внесок  у створення проекту. Завершальна частина проекту проводиться у вигляді презентації і захисту.
Намагаюся заохотити учнів до праці у Молодшій академії наук, разом з учнями обираємо тему дослідження і працюємо над розкриттям теми. З цього приводу  також вивчаю велику кількість літератури, щоб підказати правильний напрямок юному досліднику. Керівником робіт МАН  була у 2012-2013 н.р. Учениця 8 класу Подільської ЗОШ І-ІІ ст. Лихвар Альона писала роботу на тему “Англійська сільська місцевість першої половини ХХст. на прикладі твору Джеймса Херріота “Спогади сільського ветеринара” .  У 2013-2014н.р. учениця 8 класу Подільської ЗОШ І-ІІ ст. Глушич Вікторія досліджувала тему  “Логіка Льюїса Керролла в повісті “Аліса в країні чудес”. У 2015-2016 н.р. учень 11 класу Красногорівської ЗОШ І-ІІІ Корнієнко Артем працює над темою  “Образ Різдва у повісті Чарльза Діккенса “Різдвяна пісня в прозі”.
Серед чотирьох типів мовленнєвої діяльності особливу увагу приділяю навчанню аудіювання. Сприйняття іншомовної мови на слух – є найскладнішим процесом для учня. Щоб створити умови для тренування аудіювання,  намагаюся повсякчас на уроках розмовляти англійською мовою, читати тексти  з опорою на схеми або таблиці і без них,  а також  застосовую технічні засоби навчання (комп’ютер, ноутбук, колонку) для прослуховування аудіотекстів, діалогів і переглядів відеофільмів. Для тренування говоріння застосовую різноманітні інтерактивні засоби навчання, а також діалогічне і монологічна мовлення. Прослухавши текст англійською мовою, пропоную учням переказати його англійською мовою, практикую усну відповідь на питання, у початковій школі - ігри, які тренують говоріння. Метод гри допомагає мені і учням водночас. З одного боку учні не переживають, допускаючи  помилки, а, навпаки, хочуть бути активним учасником, а з іншого боку ми тренуємо вимову, говоріння, застосовуємо на практиці лексичний матеріал. Щодо навчання письма, то в початковій школі віддаю перевагу переписуванню текстів з підручника, для відпрацювання навичок письма і вивчення орфографії. Усі граматичні вправи намагаюся пояснити і розібрати на заняттях, а додому задаю переписування. Таким чином, дитина вдосконалює письмо самостійно, без втручання дорослих, а рука звикає до написання слів. У середній і старшій школі надаю перевагу написанню творів. Це складний процес для учнів, але шляхом терпіння, пояснення, розбирання помилок, намагаюся переконати дітей в тому, що слід мислити англійською мовою, а не перекладати з української на англійську. Приділяю особливу увагу навчанню читання в початковій школі, коли закладається підґрунтя навичок читання. Протягом останніх років я перебувала в пошуку найкращої методики навчання читанню, оскільки сучасні підручники  не приділяють достатньо уваги розвитку цієї мовленнєвої  діяльності, я розробила власну методику «I can read», якою користуюся вже три роки.  Схвальні відгуки батьків учнів надихають мене до подальшої творчої праці. Посібник містить тридцять уроків. Підібрано такий набір букв на початку, щоб якомога швидше прийти до речення і вже читати цілі вислови. Починаю застосовувати матеріали свого посібника у першому класі і продовжую у другому.
Також  розробила посібник «My English» для другого класу, який містить активну лексику розмовних тем, даних програмою для ІІ класу, і цікаві завдання на закріплення лексичних одиниць. Цей посібник – моя тривала робота, тому що в ньому містяться авторські малюнки. Головні персонажі лев Лео, риба Кула і папуга Пері знайомляться і досліджують світ. Діти із захопленням виконують цікаві розвиваючі завдання.
Розробки уроків і виховних заходів також є результатом моєї підготовки до уроків. Окрім індивідуальних розробок уроків «Music» (8 клас), “Travelling to the UK” (7 клас), “Sport. Olympic Games” (7 клас), “Protection of environment” (9 клас), “Books in our life” (8 клас), “Food” (6 клас) і т.д., я розробила цикли уроків для 5 класу з теми «Погода» і «Охорона здоров’я» для 7 класу. Також за необхідності я розробляю вправи до текстів, завдання до самостійних і контрольних робіт, тренувальні вправи, наприклад, вправи до вивчення неправильних дієслів. Серед моїх розробок також є виховні заходи: «Its time to ring a bell» (це віршована п’єса, присвячена забрудненню довкілля); «The best poets» (ця розробка допомагає тренувати учнів писати вірші англійською мовою); “Easter”, “Christmas” (позакласні заходи з віршами, піснями і сценками); “Family holiday” (родинне свято для учнів і батьків).
Велику увагу приділяю індивідуальній роботі з учнями. Якщо учень має здібності до вивчення англійської мови, то задаю завдання на випередження, щоб розвинути природні здібності глибше. Такі учні приймають участь у районній олімпіаді і здобувають призові місця.
Щороку проводжу тижні англійської мови. З понеділка до п’ятниці діти беруть участь у змаганнях, вікторинах, опитуваннях, відповідають на питання вікторини. Також під час тижня я проводжу підготовлене шкільне свято, на якому учні виступають, розповідають вірші, співають пісні англійською мовою.
Ентузіазм, поєднаний з творчою працею, надихають на те, щоб поділитися своїми розробками з іншими вчителями країни. Тому створила сайт http://rainbow-bt.at.ua , де вчителі можуть ознайомитися з моїми роботами як професійними, так і аматорськими. Також створила персональний блог вчителя англійської мови   http://bekhtert.blogspot.com . Маю надію, що блог допоможе моїм учням, батькам та колегам у спільній справі – опануванні вивчення і викладання англійської мови. Час від часу користуюся можливістю друкуватися в журналі «Англійська мова і  література», до якого надсилаю розробки уроків і виховних заходів. Мої публікації: 2007 – Its time to ring a bell; 2007 – The best poets; 2011 – Easter; 2012 – Family holiday; 2013 – Health protection; 2014 – Christmas; 2015 – Природа.  
Особливим внеском у створенні мовного середовища вважаю кабінет англійської мови. Вдруге мені довелося оформляти кабінет. Працюючи в Подільській ЗОШ І-ІІст., було обладнано класну кімнату, яку представляли на обласному засіданні у 2013 році. Змінивши місце роботи, знову оформила кабінет, виробивши стенди власноруч за допомогою принтера і ламінування. Усі експонати в шафках теж зроблені з допоміжних матеріалів.
Із 2012 року являюся керівником районного методичного об’єднання вчителів іноземної мови. До моїх обов’язків входить: планування роботи на рік, виступи на засіданнях, проведення комунікативного тренінгу для тренування розмовної англійської у вчителів. 
Маю наступні результати моєї роботи: 2004-2005 – Олімпіада, ІІ тур, Янчи Андрій (8 клас)  -І місце; 2005-2006 – Олімпіада, ІІ тур, Янчи Андрій (9 клас) -ІІ місце, Яцишин Аліна (8 клас) - І місце. 2006-2007 – Олімпіада, ІІ тур, Яцишин Аліна (9 клас) -І місце, Панець Каріна (8 клас) -ІІ місце. 2007-2008 – Олімпіада, ІІ тур, Даценко Володимир  (9 клас) -ІІІ місце, Борошнєва Ріта (8 клас) - І місце. 2008-2009 – Олімпіада, ІІ тур, Каленіченко Юрій (9 клас) -ІІ місце, Шостак Євгенія (8 клас) -ІІ місце.
2013-2014 – Олімпіада, ІІ тур Лихвар Альона (9 клас) -ІІ місце, МАН Глушич Вікторія (8 клас) -ІІІ місце.
2014-2015 – Олімпіада, ІІ тур Васюк Ростислав (11 клас) -ІІІ місце, Корнієнко Артем (10 клас) -ІІ місце, Кучер Влад (9 клас) -ІІ місце.
Також мої учні є учасниками і переможцями конкурсу Грінвіч.

Вихователем і вчителем треба народитися. Поганий учитель підносить істину, хороший вчить її знаходити. Найважливішим явищем в школі, найповчальнішим  предметом, найживішим  прикладом для учня є сам учитель.

   Адольф Дістервег (німецький педагог)


Комментариев нет:

Отправить комментарий